Jessica Biel. Kate Hudson. Jennifer Aniston. David Beckham. Ryan Gosling. Hayır dünyanın en güzel insanları listesi yapmıyoruz. Bunlar sayfalarca sürebilecek düzenli yoga yapan ünlüler listesinden sadece birkaç isim. Yoganın vücudu fit ve sağlam tutmak için faydalı olduğunu biliyoruz ama yoganın son yıllarda bu kadar popülerleşmesinin nedeni diğer fiziksel aktivitelerden farklı olarak hem bedene hem ruha iyi gelmesi. Yoga ne işe yarar, yaz günlerinin sonuna yaklaştığımız bu günler yogaya başlamak için neden en iyi zaman bir bakalım istedik.

Yoga vücudu daha kuvvetli ve esnek yapar. Haraketli yaz ayları biterken evde ve ofiste oturarak geçirdiğimiz vakit de giderek artmaya başlar. Bu da kasların zayıflaması ve eklemlerin sıkışmasına sebebiyet verir. Sonra giderek artan sırt ve boyun ağrıları ve duruş bozuklukları ile mücadele etmek zorunda kalıyoruz. Yoga pozları kasları kuvvetlendirerek, eklemleri açıyor ve vücuda esneklik sağlıyor. Diğer pek çok aerobik egzersiz kasları kuvvetlendirirken bir yandan da eklemlerin sıkışmasına yol açarken, yoga kasları uzatarak duruş bozukluklarını da düzeltiyor.

Yoga kilo kontrolüne ve incelmeye yardımcı olur. Yoga zayıflatır mı?, en merak edilen konulardan biri. Aslında 1 saatlik bir yoga seansı (genelde seanslar 1 – 1.5 saat aralığında olur) 1 saatlik hızlı tempolu bir yürüyüş kadar kalori yaktırmasa da, uzun vadede kilo kaybı ve kilo kontrolü için daha etkindir. Yoganın çeşidine göre saatte ortalama 100 ile 400 arası kalori yakılır. Fakat daha önemlisi yoga, vücudun tamamını çalıştıran bir egzersiz olduğu için, uzun vadede vücudun orantılı olarak şekillenmesini ve incelmesini sağlar.

Kolların arkası, karın bölgesi, omuz ve göğüs bölgesi gibi sadece yürüyerek veya koşarak inceltmenin zor olduğu bölgelerin hepsi düzenli yoga sayesinde şekillenir. Üstelik yogada sadece kendi vücut ağırlığınızda çalıştığınız için de şişik kaslı bir görüntü ortaya çıkmaz.

İşteki performansı arttırır.
Yoga vücut ve zihindeki blokajları çözmekle ilgilenir. Özellikle sabah yapılan yoga güne daha rahat, mutlu ve enerjik başlamanızı sağlar. Yorgun ve stresli başlanılan bir iş günü yerine yoga ile rahatlamış, berrak bir zihinle güne başlamak işteki performansı da arttıracaktır.

Yoga bağışıklık sistemini kuvvetlendirerek, vücudu hastalıklara karşı korur. Yoga pozları kan akışını düzenlediği gibi, lenf dolaşımını da arttırır. Lenf sıvısı vücuttan zararlı bakterilerin ve virüslerin atılmasında etkilidir. Bu nedenle düzenli yapılan yoga, vücut dolaşım sistemlerini düzenleyerek, soğuk algınlığı gibi mevsim geçişlerinde sıkça görülen hastalıklara karşı koruma sağlar.

Referanslar:

www.webmd.com/fitness-exercise/a-z/yoga-workouts www.osteopathic.org/osteopathic-health/about-your-health/health-conditions-library/general-health/Pages/yoga.aspx