Bir besin düşünün, karbonhidrat tadında ama protein. Tahıl gibi görünüyor ama aslında bitki. Hemen doyuruyor, geç acıktırıyor. Metabolizmayı hızlandırıyor, kan şekerini dengeliyor, kolesterolü düşürüyor. Vegan, vejeteryan, glutensiz, düşük glisemik indeksli tüm diyetlere uyuyor.

Kinoa öyle mucizevi bir besin ki, Birleşmiş Milletler bu süper besinin karşısında kayıtsız kalamamış ve 2013 yılını Kinoa Yılı ilan etmiş.

Ülkemizde de son 2 yıldır popüler olmaya başlayan bu besinin özelliklerini sizin için derledik.

Kinoa Nedir?

İnkaların keşfettiği, tahılların anası olarak bilinen ve çoğunlukla Güney Amerika’da yetişen Kinoa, Kinoa bitkisinin çekirdeklerinden elde edildiği için tahıldan çok bitki sınıfına giriyor.

Kinoanın aslında bilinen 120 çeşidi var. Beyaz, siyah ve kırmızı olanlar en popüler kinoa çeşitleri arasında.

Kinoanın Faydaları Nelerdir?

Yağ oranı çok düşük olan Kinoa aynı zamanda çok iyi bir protein kaynağıdır. Pişmemiş kinoanın protein oranı 100 gramda 14 gramdır. Yani bir kase Kinoa ile yaklaşık 8 gram protein ve ihtiyacınız olan tüm temel amino asitleri alabilirsiniz. Bu sebeple spor yapanlar için spor öncesi veya sonrası ideal bir besin.
Haşlanmış Kinoa
Özellikle bitkisel kaynaklı proteini yüksek olduğu, yalnızca hayvansal gıdalardan alınabilen amino asitler kinoada da bolca bulunduğu için vegan ve vejeteryanlar için kinoanın önemi çok büyük.

Magnezyum, kalsiyum, fosfor, potasyum, mineral, demir, vitamin B ve vitamin D açısından zengin olan, yüksek derecede antioksidan içeren kinoa, glisemik indeksi de oldukça düşük bir besin.

Bitki sınıfına dahil olduğu için doğal olarak kinoa gluten içermiyor. Ancak dışarıda paketli alınan bazı kinoaların geçtiği işlemler, v.b. sebebi ile gluten bulundurma ihtimali olabilir. Bu nedenle almadan önce paketini okumanızı öneririz.

Peki, Kinoa Zayıflatır Mı?

Kinoa, çoğu tahılın 2 katı miktarda lif içerir. Bu yüzden sizi uzun süre tok tutmaya yardımcı olacak, acıkmanızı geciktirecek, düşük glisemik indeksi ile kan şekerini dengede tutup açlık krizlerini bastırarak genel kalori alımını azaltmanıza yardımcı olacaktır. Aynı zamanda kinoa protein değeri yüksek olduğu için metabolizmayı da hızlandıracaktır.

Yani öğle yemeğinde yiyeceğiniz bir kinoalı salata sizi uzun süre tok tutabilir, akşamüstü gelen ani acıkmayı kontrol altında tutmanızı sağlayarak bu esnada sağlıksız ve yüksek kalorili besinlere yönelmenizi de engelleyecektir.

Kinoa Detoksu

Sıvı detoksu ile yenilenmek güzel ama katı bir şey yemeden de yapamıyorum diyorsanız kinoa detoksu tam size göre.

Sıvı detoksunuzun bir öğününü kinoa salatası ile değiştirerek yapabileceğiniz, mevsimine göre çilek veya narın eşlik ettiği Juico kinoa salatasında ıspanak, meyve ve kinoanın tatlı uyumu çok hoşunuza gidecek.

Kinoanın zengin protein, lif içeriği ve yapısındaki vitaminler Juico’larla buluşunca lezzetli, doyurucu ve "çiğnenebilir" bir detoks programı ortaya çıkacak.

JuicoFit Kinoalı Detoks Salatası

Kinoa Yemeklerini Biliyor Muydunuz?

Kinoanın bulgura benzer bir yapısı vardır. Bu sebeple yemeklerinizde bulgur yerine Kinoayı tercih edebilirsiniz. Hatta Kinoa kısırı bile yapabilirsiniz. Pirinç, bulgur ve diğer tahıllara oranla çok hızlı pişen Kinoanın pilavını, köftesini yapabilir, çorbalarınız ve salatalarınıza katabilirsiniz.

Ben salata ile doymuyorum diyenlerin mutlaka salatalarına kinoa eklemelerini öneriyoruz. Kinoanın içerisindeki lifler sayesinde tokluk hissiniz artacak, salataya bakış açınız değişecek. Bu sayede hafif, besleyici ve doyurucu bir öğün yemiş olabilirsiniz.

Bizce hayatınızda kinoaya daha fazla yer vermenin zamanı geldi.