1. Juice detoksu için vücudunu önceden hazırlamalısın.

Hazırlık, hazırlık, hazırlık. Detoksa başlamadan en az 1-2 gün öncesinden hazırlık yapman çok ama çok önemli. Bunun iki nedeni var: Birincisi, baş ağrısı, halsizlik gibi istenmeyen detoks belirtilerini minimuma indirgemek, ikincisi ise zihinsel olarak detoksa hazırlanmak.

Detoksa başlamadan önceki bir kaç gün boyunca işlenmiş gıdalardan, kırmızı et, hayvansal yağ, şeker, sofra tuzu, süt ürünleri ve beyaz undan uzak durmak, onun yerine bol taze meyve, sebze, kepekli pirinç, kinoa, balık gibi yiyeceklerle beslenmek en iyisi. Aynı şekilde alkol ve kafein de bu geçiş sürecinde bırakılması gerekenlerden. Unutma ki detoksu başarılı bir şekilde tamamlayabilmek için hem bedensel hem de zihinsel olarak hazır olmak şart.

2. Bol su içmelisin.

Aslında az su içmeni gerektiren bir gün asla olmayacak. Hiçbir sağlık tavsiyesinde "Bugün az su içmelisin.” gibi bir cümle görmeyeceksin. 😊 Ama bazı özel durumlar normalden daha fazla su içmeni gerektirir ve detoks yapmak da bu özel durumlardan biridir. “Neden detoks yaparken daha çok su içmem gerekiyor? Zaten bütün gün juice içiyorum.” diye düşünüyor olabilirsin. Ama sebze-meyve suları diüretik yani idrar arttırıcı etkiye sahip oldukları ve bu sayede vücudunda biriken ödemi attıkları için daha fazla su içerek bu atılımı hızlandırabilirsin.

detoksta su içmek

3. Birkaç fincan bitki çayı detoksunu destekleyecektir.

Siyah çay ve kahve yerine bitki çayı içmeyi tercih etmen ve maksimum 3 fincan bitki çayı içmen vücudunda biriken toksinlerin arındırılması konusunda sana destek olacaktır. Bu sayede detoks programına daha uyumlu olabilirsin.

4. Stresten uzak dur!

Detoks vücudu yoran bir olaydır. Karaciğer ve böbreklerine bu süreçte yardımcı olmak için zihinsel olarak da rahatlamak gerekiyor. Eğer hafta sonu detoks yapacaksan ve uyku ihtiyacı hissediyorsan mutlaka yat ve dinlen. Eğer aklına durmadan yiyecek geliyorsa zihnini boşaltmak için hafif bir yürüyüş veya sıcak bir banyo yapabilirsin. Hiçbir şey yememe fikri seni strese sokuyorsa, çok zorlanırsan yiyebileceğin, üstelik de detoksunu bozmayacak bir şeyler olduğunu hatırla. Detoks yaparken neler yiyebileceğini merak ediyorsan, masum kaçamak listemize göz atmanı öneririz.

5. İşleri kendin için kolaylaştır!

İlk defa sıvı detoksu yapanların çoğu zorlanmasa da, detoks sürecini daha rahat geçirmen için yapabileceklerin var. Öncelikle detoksa başlamadan önce buzdolabını temizlemen, yakınlarından zararlı yiyecekleri, abur cuburu uzaklaştırman yardımcı olacaktır. Aynı zamanda sosyal takvimini de boşaltman iyi olabilir. Arkadaşların yanında yemek yerken senin sebze-meyve sularını içiyor olman gayet cool görünse de seni zorlamaması önemli.

6. Uyku düzenin çok önemli.

Detoks yaparken dikkat edileceklerden biri de uyku kalitesi! Günde kaç saat uyuduğundan daha önemli olan detay kaçta uyuduğundur aslında. Uyku, bedenimizin kendini onardığı süreçtir ve onarım mekanizmasının en iyi şekilde çalışabilmesi için boş bir mideyle, en geç saat 23:00 gibi ve tamamen karanlık bir ortamda uykuya dalman gerekir. Bedenini temizlemek için beslenmeni planlamışken doğru uykuyla da bu arınmayı destekleyebilirsin.

detoksta uyku

7. Bol oksijen, daha bol oksijen!

Metropolde yaşıyor olmanın dezavantajlarını bir kenara bırakıp imkânlarımız dâhilinde maksimum oksijeni nasıl sağlarız onu düşünelim. Günün erken saatlerinde yürüyüş yapmak, nefes egzersizleri yapmak veya en azından vaktini açık alanlarda geçirmeye özen göstermek sana kendini çok daha iyi hissettirecektir.

8. Hafif egzersizler yapmalısın.

Detoks yapanların bilmesi gereken gerçeklerden biri şu ki; detoks sakinlik ister! Çoğu zaman detoks programı yapanlar daha çok koşmak ya da daha çok kas egzersizi yapmanın işleri kolaylaştıracağını düşünür. Ancak ağır egzersizler vücudunu yoracağı için detoksun amacına ters düşer. Detoks yaptığın günler yoga gibi vücudunu esnetecek egzersizler yapman zihinsel olarak da dinlenmeni ve günlük detoks programına bütünüyle adapte olmanı sağlayacaktır.

9. İlk günden pes etmek yok!

Unutma en zoru ilk gün! Vücudun daha önce belki de hiç bu kadar sağlıklı bir beslenme görmedi ve buna alışmaya çalışıyor. Özellikle de önceden hazırlık yapmaya vakit bulamadıysan, ilk gün zorlanman çok normal. Birşey çiğnememekten dolayı psikolojik olarak açlık hissedebilirsin. Bunun geçici olduğunu hatırla. Ertesi sabah uyandığında her şey çok daha iyi olacak.

detoxta spor yapmak

10. Vücudunda birkaç küçük yan etki gözlemleyebilirsin.

Korkacak hiçbir durum yok tabii! Detoks yapmanın baş ağrısı, mide bulantısı, asabiyet gibi birkaç küçük yan etkisi olabilir üzerinde. Bu etkilerin sebeplerinden biri ödem atarak su kaybediyor olmandır. Bu durumda ne kadar su içersen baş ağrını o kadar bastırabilirsin. Alışık olmadığın bir beslenme modeli uyguluyor olman ve psikolojik olarak aç olduğuna inanman da diğer sebeplerdir. Unutma, aç kalmıyorsun. Sadece birkaç günlüğüne daha az ve daha sağlıklı besinler tüketiyorsun ve bu bedenine çok iyi gelecek. 😊

11. Kendini çok zorlamana gerek yok.

Bunu ne için yaptığını hatırla! Amaç vücuttaki toksinleri atmak ve kendin için iyi bir şey yapmak. Bu süreç zaman zaman seni zorlasa da mutsuz olacak noktaya gelmemelisin. Detoks programları standart programlar ama herkesin vücudu, alışkanlıkları, ihtiyacı farklı. O nedenle eğer bir şeyler yemen gerektiğini hissediyorsan ye, yatıp uyuman gerektiğini hissediyorsan dinlen. Eğer cleanse sırasında kötü hissedersen yarıda bırak ve doktoruna danış.

12. Detokstan çıkarken bunu yavaş yavaş yapmayı unutma.

Bir süredir sadece taze ve çiğ meyve sebze detoks suyuyla beslenmeye alışmış sindirim sistemini birden yağlı, ağır yemeklerle zorlamak iyi bir fikir olmayacaktır. Detoks sonrasında bir iki gün sebze meyve ağırlıklı beslenmek, hayvansal protein, alkol ve kafeinden uzak durmak en iyisi. Bu süreçte de bol su içmeyi unutma!

Artık sıvı detoksu için hazırsın. Unutma, stres yok, keyfini çıkar 😊